RESURSSEJA

LIFESTYLE-RYHMÄT, DISCOVERY-RYHMÄT JA KOUTSAUS

Lifestyleryhmän näky: Meillä jokaisella on ihmisiä lähipiirissä jotka kulkevat pimeydessä vailla yhteyttä Jeesukseen. Kokoonnumme rukoilemaan ennen kaikkea heidän puolesta ja rohkaisemaan toisiamme. Lifestyleryhmässä harjoitellaan yhdessä elämäntapaa, jonka päämääränä on tehdä opetuslapsia, jotka tekevät opetuslapsia. DBS (Discovery Bible Study) toimii ohjenuorana opetuslapseuttavan elämäntavan muodostamisessa..

 

Onko sinulla palo sydämessäsi nähdä ystäviesi rakastuvan Jeesukseen? Kerro tästä sydämen palosta muille ja kutsu harjoittelemaan elämäntapaa kanssasi. Ne jotka vastaavat kyllä, voivat aloittaa kanssasi lifestyleryhmänä. DBS antaa selkeyden kokoontumiselle. Kuka tahansa voi perustaa ryhmän. MyFriends-valmennus antaa yleensä valtavan “boostin” tällaisille ryhmille.

h

DISCOVERY BIBLE STUDY eli DBS

 

Discovery Bible Study (DBS) on yksinkertainen malli opetuslapsen elämäntapaan, joka sisältää keskustelua, rukousta ja Raamatun tutkimista. 

Miksi DBS?

  • Sinun ei tarvitse olla ekspertti viedäksesi evankeliumia lähipiiriisi!
  • Sinulla ei tarvitse olla kaikkia vastauksia kertoaksesi Jeesuksesta!
  • Voit rohkaista ihmisiä tekemään löytöjä Jumalan sanasta itse!
  • Voit auttaa ihmisiä löytämään sen, millainen Jeesus todella on!

DBS antaa Pyhän Hengen olla ensisijainen opettaja kun Raamattu avataan! Jo ennen kun ihminen on lähtenyt seuraamaan Jeesusta, hän voi perustaa Discovery -ryhmän ystäviensä kanssa ja oppia tuntemaan Jeesuksen matkan edetessä!

 

MILTÄ OPETUSLASTEN KOKOONTUMINEN NÄYTTÄÄ?

 

Sydämesi palaa Jeesuksen antamalle näylle tehdä opetuslapsia, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ja mistä aloittaa?

 

1) DBS, eli Discovery Bible Study

DBS (Discovery Bible Study) sisältää kaiken olennaisen opetuslapsen elämäntavasta. Kokoa ryhmä (3-5hlö) ja ryhtykää kokoontumaan kysyen kysymyksiä DBS-rungon mukaisesti.

2) 3/3-metodi  

3/3 metodi on pitkälti samankaltainen kuin DBS, mutta sopii erityisesti hieman suuremmalle ryhmälle (5-15+hlö).  

Sinun ei välttämättä tarvitse saada ensi-istumalta sitoutunutta ryhmää, vaan voit kutsua ystäviäsi esim. viettämään Jeesus-aikaa ruokapöydän ympärillä. Voitte jo syödessä käydä ensimmäistä kolmasosaa läpi. Muutaman kokoontumisen perusteella huomaat ketkä haluavat jatkaa ja kasvaa Jeesuksen opetuslapsina. Heistä voit koota pidempiaikaisen ryhmän 

Ryhmän tapaamisiin on hyvä saada jatkuvuutta. Jokaisessa tapaamisessa palataan aina edellisellä kerralla esiin nousseisiin asioihin. Tämä rakentaa ja vahvistaa elämää Jeesuksen opetuslapsina. 

Täältä pääset jatkuvasti kasvavaan pankkiin, johon on koottu 3/3-aiheita. Valitse kokoontumista varten aihe, joka on sydämelläsi ja josta haluat keskustella ystäviesi kanssa.

 

”Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niin kuin hän vaelsi”

1. Joh. 2:6